Reggeli yoga

Azt olvastam egy pszichológiai írásban, hogy azon cselekvések melyeket 21 napig űzünk szokásokká válnak, s aztán teljesen beleépülnek a mindennapjainkban, oly annyira, hogy elmaradásuk már hiány érzetet fog okozni. Nos teljességgel igazolhatom, hogy ez bizony igaz. Körülbelül mostanság telhetett le az én 21 napom a  reggeli jógázás terén. Korábban minden reggelem kapkodásból állt, futás a busz után, s hosszú perceknek kellett eltelnie mire reggel nyitva tudtam tartani a szemem, anélkül, hogy ne kívánkoznék vissza a puha ágyba még legalább egy óra alvásra.



Azonban elhatároztam, hogy kipróbálom, hogy a mindennapi esti tornázás mellett bevezetek egy nagyon rövidke reggeli jóga rutint, mivel a jógának rendkívül sok jótékony hatása van. Mellette szól még, hogy kiváló nyújtó gyakorlatokat tartalmaz, melyek segítségével hajlékonyabbá válunk, mind ezek mellett pedig meditatív is, tehát segít oldani a stresszt. S mik ezek a bizonyos jótékony hatások? A méregtelenítés, a gerinc mellett található mély izmok erősödése ( ,ami a helyes testtartásban nagy szerepet játszik ), az emésztő rendszer pozitív irányú változása ( különféle nyomások érik az  emésztő szerveket a gyakorlatok során, s ez segíti a jobb emésztést ) és természetesen növeli a tüdőkapacitást, hisz a jógázásban nagy hangsúlyt kap a teljes tüdős légzés, ami azt jelenti, hogy először a hasunkba szívjuk a levegőt és aztán fokozatosan kerül a tüdőnkbe.
Sajnos jelenleg térd problémákkal küzdök ( erről majd mesélek a későbbi bejegyzésekbe ), így erőteljesen szelektálnom kellett az egyes gyakorlatok között. Még én sem jógázom hosszú idő óta, de az biztos, hogy továbbra is megtartom e  jó szokást, mert teljesen beleszerettem. S remélem majd még sokat fejlődök, hiszen van még hová haladni ...
Itt van egy kis ajánlás a kezdéshez, ami igen csak rövid így teljesíthető reggel is és mégis átmozgatjuk az alvás közben elmacskásodott tagjainkat:













H. Crag

in brevi...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések