Parfümök, avagy az illat és a személyiség

Kevés dolog van, ami igen nagy baklövésnek számít ilyen téren, mint, amikor valaki olyan erős parfümöt fúj magára, hogy a busz végében érzem, hogy felszállt. A parfüm lényege, hogy ha valaki egy - két tenyérnyi távolságra van tőlünk, megcsapja egy kedves, velünk asszociált illat. A lényeg a visszafogott kifinomultságban rejlik.
A kiválasztott illatnak elsősorban nekünk kell tetszenie, de ne feledjük, nem az a cél, hogy minden más illatot elnyomjunk magunk körül... ilyenkor sajnálom szegény kutyusokat...hát még ők, hogy élhetik ezt meg.
A skála hihetetlen széles szinte végtelen... Próbálgassunk, míg megtaláljuk a számunkra megfelelőt. Egy-egy alkalommal maximum 6 illatot érdemes kipróbálni, mivel annál több esetén már nem fogjuk tudni érzékelni a különbségeket ( illetve használjuk a kávészemeket, amik oda vannak készítve a boltokban, hiszen az semlegesíti a szagokat, s így "újult szaglással" vághatunk neki a következő illat szagolgatásának ).. Igen, a parfüm választás egy hosszú folyamat.

Egyébként a parfüm a latin "per fumum”szóból eredeztethető, és azt jelenti: füstön keresztül. Legyen ez az irányadó elv számunkra. S képzeljük el, hogy az illat olyan, mint egy köd: fátyolosan befed, s sejtelmes eleganciát sugároz a környezetünk felé.



H.Crag

in brevi...

Megjegyzések