Bőrápolási termékek

Nem is lehet eleget hangsúlyozni, hogy a bőr olyan, mint egy tükör. Az egészségünk tükre. Csodálatosan lehet az állapotából olvasni, csak észre kell venni a jelzéseit. Például ha nagyon sok édességet, csokit eszünk, vagy épp túlzásba visszük az egyébként roppant egészséges olajos magvak fogyasztását ( pl.: földimogyoró ) megnő a pattanások száma az arcbőrünkön.
Természetesen minden ember rendelkezik egy személyes bőrtípussal, illetve bőrproblémával. Szögezzük le, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindenki beteg lenne, de azért ismerjük el, hogy tökéletes bőr nincs. A bőr, minthogy a tükörhöz hasonlítottam, roppant törékeny dolog, hiszen egy nagyon tökéletes egyensúly áll fent optimális esetben, ami hamar feltud borulni. Így a testmozgás, a táplálkozás, az életmód, és a különböző kozmetikai termékek, amiket használunk, a bevitt folyadék mennyisége mind-mind befolyásolják bőrünk állapotát.


S, hogy milyen bőrtípusok vannak, milyen bőrproblémák s, hogy hogyan alakítsuk ki a számunkra megfelelő bőrápolási rutint? Nos ez egy roppant összetett és bonyolult kérdéskör...Nem lehet egy két mondatban válaszolni. Energiát kell belefektetünk abba, hogy megtaláljuk a mi válaszainkat, mert minden embernek kicsit más a bőre így nem húzhatunk rá mindent egy sémára. Ne várjuk azt, hogy egy 2 perces cikket elolvasva megvilágosodunk. Nagyon sok dologgal először tisztába kell kerülnünk például: ,hogy mi az, az INCI vagy, hogy miért fontos a fényvédelem és ez mit takar, milyen bőrtípusok vannak, s a sajátunk melyik csoportba tartozik stb. stb.... Számomra hihetetlen nagy segítséget nyújtott a krémmánia oldala (itt). Én az egész blogot nagy részletességgel tanulmányoztam 4-5 hónapon keresztül. Van egy kis noteszom, amibe vázlatot írtam az igazán fontos, s rám vonatkozó részekről. Majd miután már elég jártas lettem a témában elkezdtem kinézni a nekem megfelelő termékeket ( az árakat is figyelembe véve ), az összetevőiket és a krémmánián róla írt véleményeket. S így több, mint félév után összeállítottam egy termék listát magamnak, amit a születésnapomra meg is kaptam. ( S ennyi idő távlatából is van még mit tökéletesíteni. ) Nem mondom, hogy olcsó dolog volt, de három hónap tesztelési idő után bátran állítom, hogy minden fáradságot megtérített.  Az általam kijegyzetelt dolgokról majd készítek egy bejegyzés sorozatot "Bőrápolás" néven.

Korábban nem nagyon foglalkoztam ilyesmikkel megvettem a leginkább fedő alapozót mondván, hogy na ez majd mindent elfed, s csupán egy roppant magas alcohol denat tartalmú arctisztítót használtam ( gondolván, hogy nesze nektek pattanások ), ami nem volt túl előnyös, hiszen attól még, hogy az embernek vannak pattanásai egyáltalán nem biztos, hogy zsíros lenne a bőrtípusa. Az alcohol denat, amit a legtöbb arctisztító tartalmaz ( sajnos ) nagyon szárítja a bőrt, így nagyon könnyen kialakulhat a bőr vízhiányossága. Ahogy ez esetemben meg is történt. Mint minden tini én is megszenvedtem-szenvedek ezzel a pattanásos dologgal. De van egy jó hírem mindenki számára: mióta nagy hangsúlyt fektetek ebbe a kérdésbe már sokat javult a helyzet, meg hát az idő is telt közbe..úgy, hogy van fény az alagút végén.
Nekem vegyes vagy kombinált bőrtípusom van. Ezen belül én a korpás szebborea nagy problémájával küszködök, ami annyit jelent, hogy vízhiányos bőröm van, de ez csupán felületi, hiszen egy-két pattanással azért meg vagyok "áldva".


Ez igazándiból egy termékminta, ami 2-3 hónapra elegendő mennyiséget tartalmaz ( 3500 Ft-ért ). Alkotója és megálmodója magyar származású. Természetes összetevőket tartalmaz és a Müller üzletek bio részlegén vásárolható meg mind ez a kicsi, mind a normál kiszerelés is. Egy nappali arckrémet, egy micellás vizet, egy arclemosó tejet, egy por alapú arcpakolást és egy szappant tartalmaz. Különböző bőrtípusokra vannak összeállítva az egyes dobozkák. Nekem teljességgel bevált.



Egyszerűen ódákat tudnék zengeni erről a  hidratáló krémről ( még szerencse, hiszen kis kiszerelése ellenére 3950 Ft ) Gyógyszertárakban szerezhető be. Az összetevői szuper természetesek, a hatása, pedig annál is csodálatosabb.




A listám további elemei, amik olcsóbbak, szép INCI-vel ( összetevőkkel ) rendelkeznek, és egyszerűen kenterbe vernek minden felső kategóriás terméket:
  •  TRS rose water-t ( rózsa vizet ) , amit a Tesco üzletekben lehet beszerezni mindössze 800 Ft-ért. Egyébként étkezési célra árulják, azonban csodálatosan funkcionál micellás víz helyet ( sőt jobban ),  és biztosak lehetünk abban, hogy természetes összetevőket tartalmaz és nem szárít.
  • Balea Med ultrasensitive waschgel ( Dm 900,- ) arclemosó: csodásan tisztít, de szemre nem alkalmazható
  • Alveola Aloe Vera gél ( Rossmann 1300,- ) gyulladás csökkentő ( pattanásokra )
  • Rival de Loop bőrradír ( Rossmann 600,- )

in brevi...
Bokodil

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések