Plank edzés

Körülbelül február -március körül eldöntöttem, hogy természetesen nem maradok sport nélkül (a térd sérülésem miatt), mert annyira a résszemmé vált, s kezdtem érezni a pozitív hatásit, s nem csak a fizikailag látható előnyökre gondolok, hanem az életvitelre vonatkozóakra is, úgy mint kiegyensúlyozottság, stressz levezetés stb...
Így összeállítottam magamnak (mély utána olvasás után  egy olyan gyakorlat sort, ami a térd megterhelése nélkül igazán izzasztó, fárasztó. Eleinte 10 perces tornácska volt, amit miden nap elvégeztem s mára már egy órára nőtte ki magát (ami ugyan "csak" 15 perc plankből áll, mert egyéb gyakorlatok is csatlakoztak hozzá az idők során). Hihetetlen örömet, s nagy önbizalmat ad, az, hogy láttam, ahogyan fejlődök. S a legjobb benne az, hogy egyetlen emberrel kell versenyeznem, s az saját magam vagyok.






Mi az a plank?
Számomra a megoldást egyértelműen a plank jelentette, ami főként a hasizmokat, karizmokat, sőt a hát-fenék-láb izmait is egyaránt intenzíven megdolgoztatja. S erőteljesen javítja a testtartást, és növeli a hajlékonyságot is. Rengetegféle variációja létezik a különböző gyakorlatoknak, eltérő nehézség fokozatokban, így nem kell félnünk, hogy megunjuk.
Az edzéshez nincs szükség semmilyen eszközre, hiszen saját testsúlyos gyakorlatok, ami annyit jelent, hogy a saját testsúlyunkat használjuk fel, s így nem szükségesek súlyzók vagy egyéb sporteszközök. Csupán egy polifonra lesz szükségünk, de eleinte én elvoltam egy sima szőnyegen egy párnával is.
Fontos megjegyezni, hogy a plank nem fogyásra kitalált gyakorlatsor, arra jó a futás, úszás. A plank főként az izomzatot építi erősíti, így nagyon hasznos, de ne akarjunk rögtön eredményt látni, fő a türelem.



Milyen gyakran eddzünk?
Eleinte én inkább a mellé tettem le a voksomat, hogy minden nap planking-eltem, és csak 10-20-30 percet. Mostanra viszont átpártoltam arra, hogy inkább két naponta tornázok, viszont akkor egy teljes kemény órát minden porcikát megdolgoztatva. Számomra ez most jobban bevált, mert kell egy kis regenerálódási idő a szervezetünknek.



 Szeretném hangsúlyozni, hogy lassan féléves edzéssel még mindig nem nevezném magam haladónak, sőt, azt gondolom, hogy most olyan középúton járok, szóval ne siessük el a dolgokat. Ez bizony hosszú évek munkája. S tényleg lassan haladjunk, mert itt a legfontosabb a helyesen testtartás. Az idő elteltével úgyis érezni fogjuk a fejlődést. Azért hangsúlyozom ezt ennyire, mert az elején hajlamosak vagyunk főként a planking esetén túlbecsülni képességeink, amit sajnos a gyakorlatok minősége fog bánni. Persze jó az, ha van önbizalmunk, de ne essünk a ló egyik oldalára sem.
A gyakoroltakat meghatározott ideig kell csinálni, először elég 10 másodperces blokkokban gondolkodni s aztán folyamatosan lehet növelni ezt a számot.
Remélem mindenki kedvet kapott hozzá: hiszen ingyen van, csodás, és hatásos.
 
Ezen az oldalon csodálatosan össze vannak gyűjtve a gyakorlatok: itt 
Illetve ajánlom még ezt a YouTube videót a későbbiekre:itt


in brevi...
Bokodil

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések